Map icon VELG DIN ADRESSE
Norsk

Informasjon om Nabomat

Hvordan virker det

Hvordan virker det

Her kan du finne mer informasjon om hvordan Nabomat virker.

Dersom du ønsker å selge en matrett på siden:

Du lager en profil under "registrer deg" øverst på siden. Videre legger du ut matretten til den prisen du ønsker å ta for den. Du legger ut matretter du vil motta bestilling på. Vi anbefaler at du tar et fint bilde av retten eller ingrediensene og prøver å beskrive den så innbydende du kan. Ta deg også gjerne tid til å lage en fin profil som gjør at kjøperne ønsker å prøve nettopp dine retter. Ønsker du hjelp til dette kan du ringe vår support-telefon på 33 22 29 09 eller sende en e-post til support@nabomat.no

Når en kjøper bestiller retten din vil transaksjonen skje gjennom Stripe. Når transaksjonen er gjennomført kan kjøperen komme og hente matretten din på avtalt tidspunkt, med mindre du ønsker å levere selv (mot ønsket betaling). 

Vi deler ut gratis emballasje etiketter og flyers - send en mail til support@nabomat.no for bestilling.


Dersom du ønsker å kjøpe en matrett på siden:

Du lager en profil under "registrer deg" øverst på siden. Så kan du bla gjennom annonsene som ligger ute og velge den retten som passer deg best. Det kan være lurt å velge retter i nærheten av deg, og sende en melding til kokken for å avtale tidspunkt for henting, og hvorvidt kokken kan lage mat til deg. 

Når du kjøper matretten vil transaksjonen skje gjennom Stripe. Når transaksjonen er gjennomført kan du dra til selgeren og hente retten på avtalt tidspunkt og sted, med mindre selgeren tilbyr levering. 


Transaksjonen gjennom Stripe består av 3 steg:

1. Kjøper trykker på "Kjøp"

2. Selger godkjenner kjøpet. Pengene blir overført.

3. Kjøper markerer forespørsel som ferdig når han/hun henter maten. 


Hvordan tjener Nabomat på tjenesten?

Det er gratis å annonsere på Nabomat.no. Nabomat tar en prosentsats av hver transaksjon. Denne satsen er for tiden på 10 % og er tenkt å dekke våre kostnader knyttet til drift og videre utvikling av Nabomat. Dette innebærer nå leverandør av nettsted, emballasje, drifts- og markedsføringskostnader. Vi utvikler Nabomat kontinuerlig og tar imot alle innspill på support@nabomat.no. 

Betalingsløsning

Betaling mellom kjøper og selger skjer på Nabomat
Vi bruker Stripe som betalingsløsning og dette er dessverre ikke gratis. Vi jobber med å få ned transaksjonskostnader til et minimum, men enn så lenge tar Stripe et transaksjonsgebyr på 2.4 % + 2 kr. 

Les vår guide for å knytte Stripe sammen med din profil, slik at du kan begynne å motta betalinger.


Har du andre spørsmål, send oss en e-post til support@nabomat.no eller ring vårt kundesenter på 33 22 29 09.


Kurs og kompetanseheving for kokker

Vi har sammen med Tryggkunnskap.no og vår kokk Marcus Lien Christensen, utviklet to kurs for kvalitetssikring og kompetanseheving.